Porta Linguarum, issue 23, January 2015
Articles
Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Foreign
Language Anxiety in an Efl University Course, ELISABET PLADEVALL
BALLESTER
Should EFL Teachers Present Vocabulary in
Semantically Related Sets? AMPARO LÁZARO IBARROLA AND MARÍA ÁNGELES HIDALGO GORDO
The Impact of Type of Approach (CLIL Versus EFL) and Methodology (Book-Based Versus Project Work) on Motivation, DAVID LASAGABASTER AND
RAQUEL LÓPEZ BELOQUI
Pedagogy for Autonomy in FLT: An Exploratory Analysis
on its Implementationthrough Case Studies, BORJA MANZANO VÁZQUEZ
Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of
Interaction Through Task-Based Activities in CLIL, VÍCTOR PAVÓN VÁZQUEZ, MARTA PRIETO MOLINA AND FCO.
JAVIER ÁVILA LÓPEZ
Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of
Bilingual Programmes in a Spanish University, ALBERTO
FERNÁNDEZ-COSTALES AND XOSE ANTÓN GONZÁLEZ-RIAÑO
Lexical Errors in Writing at the End of Primary and
Secondary Education: Description and Pedagogical Implications, M.ª PILAR AGUSTÍN LLACH
Teaching Young Learners English Vocabulary with
Reading-Based Exercises in a Real Classroom Situation, MA, QING AND SIN, CHING
HA
La música, un instrumento en la enseñanza del español
como lengua extranjera mediante la aplicación de las nuevas tecnologías,
RUBÉN CRISTÓBAL HORNILLOS Y JUAN DE DIOS VILLANUEVA
ROA
Enseñanza y apropiación
didáctica del yaruro, lengua ancestral de los pumé, un pueblo indígena
originario de Venezuela, YURAIMA L. RODRÍGUEZ BLANCO Y AGUSTÍN DE LA
HERRÁN GASCÓN
A Case Study on EFL Teachers’Beliefs About the Teaching and Learning
of English in Public Education, CLAUDIO DÍAZ LARENAS, PAOLA ALARCÓN
HERNANDEZ AND MABEL ORTIZ NAVARRETE
Research
on Sexist Language in EFL Literature: Towards a Non-Sexist Approach, CARMEN PÉREZ-SABATER
Estudio
de verbos copulativos a partir de corpus de aprendices,
HUI-CHUAN
LU Y AN CHUNG CHENG
El
aprendizaje y la enseñanza del español a través de su historia lingüística:
puesta en práctica y valoración en una clase de estudiantes francófonos (nivel
B2+/C1),
ELENA DÍEZ
DEL CORRAL ARTETA
Los
“útiles” para enseñar/aprender Lenguas en el Renacimiento y la ianualing
uar um de W. Bathe (1611),
JAVIER
SUSO LÓPEZ
English
as a Foreign Language Teacher Education: Current Perspectives and Challenges, MARÍA LUISA PÉREZ
CAÑADO
Enseñanza,
adquisición y aprendizaje de la lengua extranjera (LE). Una revisión teórica
desde la práctica reflexiva del aula,
FRANCISCO
JAVIER SANZ TRIGUEROS
El
reto de atender a alumnos inmigrantes en la sociedad española,
DANIEL
MADRID FERNÁNDEZ Y MARTA MADRID MANRIQUE
Professional Applications in English for Architects: The interview, Mª LUISA BLANCO GÓMEZ