Porta Linguarum, issue 23, January 2015

Journal data

Contents

Introduction

 

Articles

 

Verbal and Nonverbal Teacher Immediacy and Foreign Language Anxiety in an Efl University Course, ELISABET PLADEVALL BALLESTER

Should EFL Teachers Present Vocabulary in Semantically Related Sets? AMPARO LÁZARO IBARROLA AND MARÍA ÁNGELES HIDALGO GORDO

The Impact of Type of Approach (CLIL Versus EFL) and Methodology (Book-Based Versus Project Work) on Motivation, DAVID LASAGABASTER AND RAQUEL LÓPEZ BELOQUI

Pedagogy for Autonomy in FLT: An Exploratory Analysis on its Implementationthrough Case Studies, BORJA MANZANO VÁZQUEZ

Perceptions of Teachers and Students of the Promotion of Interaction Through Task-Based Activities in CLIL, VÍCTOR PAVÓN VÁZQUEZ, MARTA PRIETO MOLINA AND FCO. JAVIER ÁVILA LÓPEZ

Teacher Satisfaction Concerning the Implementation of Bilingual Programmes in a Spanish University, ALBERTO FERNÁNDEZ-COSTALES AND XOSE ANTÓN GONZÁLEZ-RIAÑO

Lexical Errors in Writing at the End of Primary and Secondary Education: Description and Pedagogical Implications, M.ª PILAR AGUSTÍN LLACH

Teaching Young Learners English Vocabulary with Reading-Based Exercises in a Real Classroom Situation, MA, QING AND SIN, CHING HA

La música, un instrumento en la enseñanza del español como lengua extranjera mediante la aplicación de las nuevas tecnologías, RUBÉN CRISTÓBAL HORNILLOS Y JUAN DE DIOS VILLANUEVA ROA

Enseñanza y apropiación didáctica del yaruro, lengua ancestral de los pumé, un pueblo indígena originario de Venezuela, YURAIMA L. RODRÍGUEZ BLANCO Y AGUSTÍN DE LA HERRÁN GASCÓN

A Case Study on EFL Teachers’Beliefs About the Teaching and Learning of English in Public Education, CLAUDIO DÍAZ LARENAS, PAOLA ALARCÓN HERNANDEZ AND MABEL ORTIZ NAVARRETE

Research on Sexist Language in EFL Literature: Towards a Non-Sexist Approach, CARMEN PÉREZ-SABATER

Estudio de verbos copulativos a partir de corpus de aprendices, HUI-CHUAN LU Y AN CHUNG CHENG

El aprendizaje y la enseñanza del español a través de su historia lingüística: puesta en práctica y valoración en una clase de estudiantes francófonos (nivel B2+/C1), ELENA DÍEZ DEL CORRAL ARTETA

Los “útiles” para enseñar/aprender Lenguas en el Renacimiento y la ianualing uar um de W. Bathe (1611), JAVIER SUSO LÓPEZ

 

Book reviews

 

English as a Foreign Language Teacher Education: Current Perspectives and Challenges, MARÍA LUISA PÉREZ CAÑADO

Enseñanza, adquisición y aprendizaje de la lengua extranjera (LE). Una revisión teórica desde la práctica reflexiva del aula, FRANCISCO JAVIER SANZ TRIGUEROS

El reto de atender a alumnos inmigrantes en la sociedad española, DANIEL MADRID FERNÁNDEZ Y MARTA MADRID MANRIQUE

Professional Applications in English for Architects: The interview, Mª LUISA BLANCO GÓMEZ